• info@colegiopolitecnico.com
  • Luis Godín, La Vicentina, Quito
  • 12 KAT-Laboratory 10 [Convertido]

STEAM

STEAM es un plan de estudios para niños y jóvenes, que integra cinco disciplinas específicas: ciencia, tecnología, ingeniería, arte y matemática con un enfoque interdisciplinario y aplicado.

STEAM está basado en el hecho de que la sociedad cambia de manera muy rápida, por lo que la educación debe preparar a los niños y jóvenes para profesiones que aún no han sido creadas. Las carreras del futuro necesitan de personas con capacidades para investigar e innovar.

Ciencia

El mundo digital apasiona a nuestros niños y jóvenes ofreciéndoles oportunidades que la mayoría de los adultos no tuvimos. Sin embargo, ese mismo mundo les aleja de lo cotidiano, tanto de lo sencillo como de lo importante.

La ciencia devuelve el sentido a la curiosidad de los niños. Favorece en niños y jóvenes el desarrollo de sus capacidades de observación, análisis, razonamiento y comunicación. La mayoría de los sistemas educativos no ayudan en absoluto a estimular la curiosidad, más bien al contrario: la sepultan.

Dedicated Research Centers

Several independent labs, centers and institutes engage faculty and students from across the school. Academic departments sponsor numerous other research labs.

Integrated Research & Teaching

The synthesis of teaching and research is fundamental to School. Much of this faculty-driven research takes place within academic departments and interdisciplinary programs.

Library

Secondary School is home more than 20 individual libraries, each with a world-class collection of books, journals, films, maps, databases.

Library

School Research at a Glance

Faculty

• 2,118 faculty members
    • 21 Nobel laureates
    • 4 Pulitzer Prize winners

The Research Enterprise

• 5,300 externally sponsored projects
    • $1.33 billion total budget
    • About 2,000 postdoctoral scholars
    • 18 independent labs, centers and institutes

Libraries

• 9.3 million physical volumes
    • 4 million e-books and audiovisual materials
    • 300,000 rare or special books and 59 million pages of unpublished materials

School Innovation

• In 2014–15, Stanford received more than $95 million from 695 licensed technologies.
    • Breakthrough inventions licensed by Stanford span medicine, engineering and the sciences.
    • School entrepreneurs have created an estimated 39,900 companies and 5.4 million jobs since the 1930s.
    × ¿Cómo puedo ayudarte?